Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Mozgókép Detektívek - Nagyító alá vesszük a filmeket és a sorozatokat

Mozgókép Detektívek

NÉZŐpont - Évértékelő: Filmek

2015. december 31. 10:00 írta: Wolfeone

Nem mondhatnám, hogy túl sok filmet néztem az idei kínálatból. Ennek az az oka, hogy baromi sok jó sorozat van, és szívesebben nézem azokat, és idén elég sok sorozatból hoztam fel magam, amik be voltak tervezve, csak eddig még nem került rá sor. De a sorozatokról majd másik posztban. Most sorra veszem, hogy milyen filmeket láttam 2015-ben, és néhány mondatban értékelem őket. Valamint, amiről már külön is írtam, ahhoz teszek linket. (Mivel a blog október végén indult, minden általam idén látott filmről nem tudtam külön írni. Ezeket majd januárban pótlom.)

2015movies.jpg

Bár volt panaszkodónak tűnő posztom, de összességében azt mondhatom, hogy filmek szempontjából ez egy nagyon jó év volt. Voltak ugyan rosszul sikerült darabok, de volt azért jó néhány remek moziélményem is, több, mint az előző években.

Star Wars - Az ébredő Erő (Star Wars: The Force Awakens) (Kritika)

Egész évben erre a filmre vártam (ezzel gondolom nem voltam egyedül...), és nem csalódtam. Voltak ugyan hibái a filmnek, de ilyen jó moziélményem már réges régen volt, egy messzi-messzi galaxisban...

Bosszúállók: Ultron kora (Avengers: Age of Ultron)

Az első részt nagyon bírtam, de ezt a folytatást már nem annyira. Látszik rajta, hogy agyonvágták, mert túl hosszúra sikerült. Túl sokat akartak beletenni, és ettől nagyon kapkodós és össze-vissza volt az egész. Kár érte, sokkal jobb is lehetett volna.

A Hangya (Ant-Man)

Nem volt nagy szám, de rossznak sem mondanám, egynek elment, egyszer nézős. Idén nem nagyon remekelt a Marvel.

Fantasztikus Négyes (Fantastic Four) (Kritika)

Ennek a reboot-nak semmi értelme nem volt. A rendező meg a stúdió közti vita teljesen szétcsapta az egész filmet. Egy marha unalmas felvezetés után kaptunk pár percnyi übergagyi, überolcsó akciójelenetet. Ennyi.

Terminator Genisys (Terminator Genisys) (Kritika)

Nosztalgia szempontjából jó volt, de a történet nagyon zavarosra és nem túl logikusra sikerült. A többség utálta. Én nem, a moziban még szórakoztató volt, de utólag nekem is be kellett látnom, hogy ez sem lett méltó folytatása az első két résznek.

Jurassic World (Jurassic World)

Ezt is sokan szidták. De nekem tetszett. A 3. résznél pl. mérföldekkel jobb volt. Itt is remekül működött a nosztalgia. Jó, a sztori az összemixelt szörnnyel tényleg nem volt annyira rendben, de a raptoros dolog nagy királyság volt szerintem.

Mad Max: A harag útja (Mad Max: Fury Road)

Ugyanolyan állatság, mint a 2. és a 3., de mégis baromi szórakoztató. Egy nagyon látványos és izgalmas, két órás autós üldözés. Így kell tökös akciófilmet rendezni.

Halálos iramban 7 (Furious 7) (Kritika)

Már baromira elszállt az egész, a fizika teljesen elhagyta ezt a szériát, de már nem is akarja komolyan venni magát a film. Ha ebbe belenyugszunk, nagyon szórakoztató az egész. Szerintem ez a 3. legjobb rész a sorozatból (1. az első rész, 2. az ötödik rész). Jah, és a búcsú nagyon szép volt a végén.

Mission: Impossible - Titkos nemzet (Mission: Impossible - Rogue Nation) (Kritika)

Tetszett, hogy egyszerűbb és földhöz ragadtabb volt, mint az előző rész, de valahogy gyengének is éreztem emiatt, és ezért nem is tetszik jobban az előzőnél. Szóval olyan kettős érzés van bennem. A kritikában jól meg tudtam fogalmazni, hogy mit érzek a filmmel kapcsolatban: "Jól szórakozol, ha megnézed, de a végén hiányérzeted lehet. Nem jobb a negyedik résznél, pedig jobban lett összerakva."

Mentőexpedíció (The Martian) (Kritika)

Szórakoztató volt, izgalmas is, de ennél többet vártam. A Földön játszódó részek sokat gyengítettek rajta. Lehet, hogy jobb lett volna, ha a Számkivetett stílusát követik (nem a drámára gondolok, hanem arra, hogy végig a főszereplőt követhettük nyomon, és közben a külvilágról nem tudtunk semmit), és nem az Apollo 13-ét, ami szerintem sokkal jobban sikerült darab ennél.

Legenda (Legend) (Kritika)

Sokaknak nem tetszett, hogy az arányok nem voltak rendben, ugyanis nem volt egyértelmű, hogy a két testvér kapcsolatán, a két testvér felemelkedésének és bukásának történetén, vagy a csajon van inkább a hangsúly. De engem ez nem zavart. A hangulata teljesen elkapott, Tom Hardy pedig remekelt.

Törtetők (Entourage)

Imádtam a sorozatot, és a film hozta ugyanazt a szintet, mint a sorozat, aminek nagyon örültem. Elismerem, hogy önmagában nem állja meg a helyét, aki nem látta a sorozatot, annak nem okvetlen fognak bejönni a karakterek, és a poénok nagy részét nem is fogja érteni, de szerintem ez a film nem is nekik készült, hanem a rajongóknak.

Ted 2 (Ted 2)

Olyan volt, mint az első rész. Nagyjából a közepéig van pár jó poén, aztán a vége felé folyamatosan laposodik az egész.

Vakáció (Vacation)

Lehet, hogy sokan most hülyének fognak nézni, de nekem tetszett. A régieket is szerettem. Mondjuk ez kicsit már másmilyen stílusú volt, sok vadabb poén volt benne. Nagy állatság az egész, de néha azért ilyen is kell.

Pixel (Pixels)

Sci-fi-nek vicc, vígjátéknak gyenge. Már alig emlékszem rá. Kihagyható, felejthető. Adam Sandler-nek nagyon kiült az arcára, hogy unja az egészet.

A cipőbűvölő (The Cobbler)

Itt is ugyanazt éreztem Adam Sandler-rel kapcsolatban. A film pedig drámának gyenge, vígjátéknak úgyszintén, szóval... Pedig az alapötletben lenne lehetőség. Csak el kellett volna dönteni, hogy vígjátékot vagy drámát akarnak belőle csinálni.

Chappie (Chappie)

Ettől is többet vártam. Lehetett volna ez sokkal jobb is. Sok átgondolatlan, illetve összecsapott rész volt benne. Nekem nem igazán jön be Neill Blomkamp rendezése. Talán jobb is, hogy kispadra tették az Alien filmjét.

Törésvonal (San Andreas)

Egyszer nézős, mint (nálam) szinte az összes katasztrófafilm. Jól megcsinálták egyébként. Jobban sikerült, mint mondjuk Roland Emmerich utóbbi pusztításai.

Everest (Everest)

Egyszer nézős ez is, bár mondjuk ez nem katasztrófafilm, de ahhoz a műfajhoz áll a legközelebb. Baromi látványosra sikerült egyébként.

Kingsman: A titkos szolgálat (Kingsman: The Secret Service)

Ezt a filmet nagyon sokan dicsérték, de nekem nem jött be. Volt egy-két király jelenet, de összességében nagy baromság volt szerintem, főleg a vége felé. A kémfilmek paródiája akart lenni valamilyen szinten, de közben végig olyan volt a hangulata, mintha komolyan venné magát a film, és pont emiatt éreztem több ponton gáznak.

Focus: A látszat csal (Focus)

Nagyon lassan indul be, unalmas az első fele. A végén meg szerintem már túltolják a csavarokat. És már Will Smith se a régi.

Whiplash (Whiplash)

(Ugyan 2014-es, de hozzánk idén jutott el.) Ezt a filmet látni (és hallani) kell mindenkinek. Remek film.

Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje) (Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance))

(Ugyan 2014-es, de hozzánk idén jutott el.) Ugyanazt tudom mondani, mint az előzőnél: Remek film. 

Végül egy lista azokról a filmekről, amiket még nem láttam. Vannak köztük olyanok, amiket mindenképpen meg akarok nézni, vannak olyanok is, amiket nem annyira, de lehet, hogy majd sort kerítek rá. (A listában vannak olyanok, amik itthon csak jövőre lesznek bemutatva, és olyanok is, amik tavalyiak, de nálunk csak idén került moziba.)

Aljas nyolcas (The Hateful Eight)

Fekete mise (Black Mass)

Sicario - A bérgyilkos (Sicario)

Mélyütés (Southpaw)

Az U.N.C.L.E. embere (The Man from U.N.C.L.E.)

Jupiter felemelkedése (Jupiter Ascending)

Holnapolisz (Tomorrowland)

Önkívület (Self/Less)

Kémek hídja (Bridge of Spies)

Straight Outta Compton - Update: poszt utáni kritika ITT.

Creed: Apollo fia (Creed)

007 Spectre: A Fantom visszatér (Spectre)

Holtpont (Point Break)

Kötéltánc (The Walk)

Steve Jobs

Joy

BeSZERvezve (American Ultra)

A nagy dobás (The Big Short)

Elrabolva 3 (Taken 3)

Joker (Wild Card)

A 44. gyermek (Child 44)

Maggie

Rock the Kasbah

Foxcatcher (Foxcatcher)

Amerikai mesterlövész (American Sniper)

Kódjátszma (The Imitation Game)

A mindenség elmélete (The Theory of Everything)

Kéjlak (The Loft)

Knock Knock

Az ajándék (The Gift)

A szomszéd fiú (The Boy Next Door)

Keményítőkúra (Get Hard)

Bérhaverok (The Wedding Ringer)

Hot Tub Time Machine 2

Üzlet bármi áron (Unfinished Business)

Megjött Apuci (Daddy's Home)

Csábítunk és védünk (Hot Pursuit)

Libabőr (Goosebumps)

A (sz)ex az oka mindennek (Sleeping with Other People)

A szürke ötven árnyalata (Fifty Shades of Grey)

Az Útvesztő - Tűzpróba (Maze Runner: The Scorch Trials)

Az éhezők viadala: A kiválasztott - Befejező rész (The Hunger Games: Mockingjay - Part 2)

A lázadó (Insurgent)

Az utolsó boszorkányvadász (The Last Witch Hunter)

Éjszakai hajsza (Run All Night)

Ex Machina

Victor Frankenstein

A szállító: Örökség (The Transporter Refueled)

Hitman: A 47-es ügynök (Hitman: Agent 47)

A tenger szívében (In the Heart of the Sea)

A bejegyzés trackback címe:

https://mozgokepdetektivek.blog.hu/api/trackback/id/tr648213062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása