Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Mozgókép Detektívek - Nagyító alá vesszük a filmeket és a sorozatokat

Mozgókép Detektívek

NÉZŐpont - Star Wars - Az ébredő Erő

2015. december 19. 22:45 írta: Wolfeone

(Ezúttal spoilermentes lesz a kritikám, ahogy a többség blogé is, mert én sem akarom csökkenteni az első nézés élményét. Majd egy 2-3 hét múlva, ha már a többség látta, és leüllepednek a dolgok, írok egy elmélkedős posztot a konkrétumokkal kapcsolatban.)

Olvasom a kommenteket a különböző blogok kritikái alatt, hogy milyen sok a negatív vélemény, és értetlenkedek. Tény: vannak hibái a filmnek. De az a baj, hogy pont azt nem vesszük észre, hogy a régi részeknek is voltak hibái, csak az akkor még nem érdekelt minket, mert (gyerekként) az újdonsága és utánozhatatlansága magával ragadott minket, és ez annyira bennünk maradt, hogy az a trilógia szentté és sérthetetlenné vált, és azóta is az. És most nem gúnyolódom, tényleg. Mondhatnám, számomra is csak egyetlen TRILÓGIA létezik, ahogy Randall-nek is a Shop Stop 2-ből. Szóval ezzel csak azt akarom mondani, hogy lehetetlenség olyan filmet készíteni, amire azt mondanák  a rajongók, hogy ez olyan jó, mint a régiek, azt meg főleg nem, hogy jobb. Szerintem J.J. Abrams is tisztában volt ezzel. Lehetetlent vállalt. És én azt mondom, hogy ezeket a körülményeket figyelembe véve, kisebb hibákkal ugyan, de J.J. nagyon is jól jött ki ebből, megoldotta a feladatot. Szóval előre is összegezve a dolgot, én baromi jól szórakoztam a filmen, és volt egy-két olyan jelenetsor, amikor szerintem levegőt sem vettem. És ez nálam ilyen erőteljesen kb. akkor volt utoljára film nézése közben, amikor gyerekkoromban először láttam az eredeti trilógiát. Pedig azért volt azóta nem kevés film, amiben volt még ilyen szusszanásmentes momentum, de ilyen brutál módon nem.

sw7tfa_1.jpg

Egy-két negatívumot azért én is megemlítek, mert nem akarok hazudni, volt azért az is, de a pozitívumok viszont olyan jó arányban voltak ehhez képest, hogy a negatívumok egyáltalán nem zavarnak, tényleg csak azért említem meg őket, hogy ne tűnjek teljesen elfogultnak (az vagyok!!!). Szóval...

...kisebb hibák tehát voltak. Főleg az arányokkal kapcsolatban. Ugye elővették a régi szereplőket, de az újakat is be kellett mutatni, felvezetni őket, megszerettetni velünk. Plusz az új (CGI-vel túlzsúfolt) trilógia után mindenki várta, hogy most visszakapjuk a régi filmek hangulatát, amit meg is kaptunk. De ugye két fajta elégedetlenkedő tábor van többségben, amikor kultfilmek folytatásáról van szó. Az egyik, amelyik azon akad ki, ha egy film követi az elődjét, a másik meg az, amelyik azon akad ki, ha egy film eltér tőle. Itt is fel kellett készülni erre. Kellett valami új sztori, de közben folyamatosan vissza kellett nyúlni a régihez, ahhoz, hogy mindenkinek megfeleljenek. Ekkora teher alatt nehéz lehetett eltalálni az arányokat. Emiatt a film második felében lehet is érezni egy kis kapkodást. De nem mondanám vészesnek. Bár kicsit sajnáltam, hogy volt olyan karakter (ráadásul szimpatikus) akit a játékidő korlátozott lehetőségei miatt nem dolgoztak ki annyira, de a következő részben biztosan sor kerül rá. És, ha visszagondolok a régi részekre, ott sem volt feltétlenül mindenki alaposan kidolgozva, felépítve, csak annyira, amennyire minimálisan kellett, hogy érthető legyen a sztori.

sw7tfa_2.jpg

Ha már a karakterekről van szó, a sötét oldalt képviselő maszkos emberünk nekem egy kicsit gyenge volt, mármint az őt játszó színész. És furcsállom, hogy őt meg elég sokan dicsérik, pedig szerintem nem hozta túl jól a figurát. Most még nem akarok konkrétan fogalmazni, hogy mire gondolok. Úgyhogy azt hiszem, hogy én most több negatívumot nem is mondanék, amúgy sem sok van már, de azok spoileres infót is tartalmaznak, szóval azokat majd a spoileres elmélkedős posztomban 2-3 hét múlva.

sw7nospoiler.jpg

És akkor még a karakterekről: Nem hittem volna, de amellett, hogy sikerült teljes mértékben hozni a régi filmek poros, koszos stílusát, olykor sötét hangulatát, olykor humorát, a legnagyobb pozitívumai a filmnek az új, fiatal szereplők, mármint a jó oldalon. Daisy Ridley, John Boyega és Oscar Isaac egyaránt remekeltek, és mindegyikük karaktere könnyedén megkedvelhető, és teljesen beleillő a Star Wars univerzumba. Sikerült elérniük azt, hogy érdekeljen, hogy mi lesz velük a következő 2 részben. És ez nagyon is jó és fontos dolog, mivel eleve róluk szól ez az új etap. Mondhatjuk, hogy igazából, leginkább rajtuk múlott, hogy mi lesz ennek a trilógiának a sorsa.

sw7tfafinnreypoe.jpg

Ez egy remek felvezető rész volt, és nagyon úgy néz ki, hogy a következő 2 részre elég ütős történet, és nagyon sok (már említett) lélegzet visszafogó pillanat várható.

Egyelőre ennyit, bővebben majd a spoileresben.

A végére muszáj betennem egy videót. Nem mostani ugyan, de én csak most találtam rá. Hátha van még, aki nem látta. Daisy Ridley és John Boyega reakcióit láthatjuk, amikor először látták a film hivatalos előzetesét. Jót mosolyogtam rajta. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://mozgokepdetektivek.blog.hu/api/trackback/id/tr308185230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jet set 2015.12.20. 23:25:52

Ez egy jó nagy semmi rész volt, az előzmény trilógiánál nem nehéz jobbnak lenni.

Fortress_ 2015.12.21. 00:16:17

Én ma láttam a filmet és felemás érzésekkel jöttem ki a moziból. Én ezzel a poszttal értek egyet. Egy elég jó elemzés van benne:
filmworlds.blog.hu/2015/12/20/ebredo_ero_szendergo_lelkesedes

Mmarci 2015.12.21. 06:48:24

Ugyanezt gondoltam en is. Túl steril lett.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2015.12.21. 09:26:53

"én most több negatívumot nem is mondanák"
Nem vagyok nyelvtannáci, de ez fájt.

Wolfeone · http://mozgokepdetektivek.blog.hu 2015.12.21. 09:42:44

@Viszketeg: Jogos, javítva. Pedig ez a fajta rossz ragozás nem jellemző rám, inkább elgépelni szoktam gyakran.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2015.12.21. 11:44:44

Az ilyen filmeket egy elkepesztoen profit garda hozza teto ala Hollywoodban. Nem kell a rendezot tulbecsulni. Dolgozzon is meg azert az 5-20millio dollarert! Alitolag nem Nagy etwas. Azert a bejegyzest atugrottam, csak a cimre reagaltam.. Itt meg nem jatszak.
süti beállítások módosítása