Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Mozgókép Detektívek - Nagyító alá vesszük a filmeket és a sorozatokat

Mozgókép Detektívek

NÉZŐpont - Fantasztikus... bocs! Fantáziátlan négyes

2015. november 08. 20:30 írta: Wolfeone

Rászántam magam, megnéztem... Tudtam, hogy nem kéne... Jót nem igazán olvastam róla, sőt... Mégis megnéztem... Nem kellett volna...

Ez nagyon szar volt! Ne várjatok normális kritikát, ez a film nem érdemli meg. Mondhatnám azt is, hogy olyan értelmetlen lesz most róla az írásom, mint amilyen maga a film volt.

fantasticfour_3.jpg

Először is röviden összefoglalva: Majdnem másfél óra halál unalmas felvezetés után kaptunk 10 perc borzasztó fantáziátlan olcsó akciót egy kihalt sziklás bolygón. Ráadásul a karakterek...

...nagy nullák voltak. És ebben nem okvetlen a színészek a hibásak, tudom ment a vita Josh Trank meg a stúdió között, tudom, hogy a stúdiók szemetek, de azt is olvastam, hogy Josh Trank telibe szarja a rajongókat, csakhogy kedvenc haver színésze legyen Johnny Storm, s így átírják az alapsztorit, és a Storm tesók már csak mostoha tesók, de ezzel még nem is lett volna bajom... Hú, ebből a mondatból már nem jövök ki. Valahogy a filmmel is így lehettek, látták, hogy már nem hoznak ki ebből semmit, aztán kidobták a piacra így. Jó, tudom, ez nem igaz, pont az történt, hogy agyonvágták az egészet, de, ha nem tudnék semmit a készítés körüli balhéról, mindenféle háttérinfó tudása nélkül néztem volna meg, akkor azt hittem volna, hogy amikor már leforgattak másfél órányi tök érdektelen cuccot, akkor már ötletük sem volt, mit hozzanak ki ebből, és inkább gyorsan lezárták egy rövid akcióval, aztán szevasz, inkább ne is erőltessük ezt.

Látom én, hogy Trank nagyon kitalált valamit, s menni akart a saját feje után, a stúdió meg látta, hogy ez nem fog tetszeni a képregény rajongóknak, mert nagyon messze áll ez a film a képregénytől, s kénytelenek voltak beleszólni. Aztán ebből lett egy nagy katyvasz. Mindketten hibáztak.

fantasticfour_2.jpg

Trank például, ha ennyire valami mást akart csinálni, akkor mi a fenének vállalta el ezt? Miért nem csinált egy saját sztorit? Tudjuk, hogy abban jó, lásd: Az erő krónikája. Nem vagyok hülye, tudom a választ. A pénz beszél. Meg ugye manapság az a módszer a népszerű rendezők esetében, hogy lenyomnak egy blockbuster-t, amibe a stúdiók folyton beleszólnak, és cserébe utána (a következő blockbuster előtt) kap pénzt a stúdiótól egy kisebb filmre, amit megcsinálhat mindenféle beleszólás nélkül. Ez egy üzlet, sajnos ez van. Ha Trank ebbe belement volna, akkor most összehozhatna egy olyan filmet, amit tényleg szeretne megcsinálni. Ehelyett most magára haragította a képregényfanok millióit. Értem én, hogy lázadozni kell a stúdiók ellen. De biztos, hogy egy ilyen filmnél kell, a képregényfilmek aranykorában? Illetve nem is az a baj, hogy lázadozik, hanem az, hogy nem a képregény rajongók javára, hanem tök értelmetlenül. Mert ezzel senki nem nyer, hanem mindenki veszít. Ő is, a stúdió is, és leginkább mi, nézők.

Aztán ott van a stúdió. Látniuk kellett volna már az elején, hogy ez nem fog menni, és kirúgni Trank-et a ...

fantasticfour_4.jpg

Nekem tetszett Az erő krónikája, az alapján jó rendezőnek tartottam a csávót. De látszik ezen a filmen, hogy ez akkor sem lett volna jó, ha a stúdió nem szól bele. Nem lett volna ilyen szar ugyan, de attól még szar maradt volna. Trank túlságosan hosszúra nyújtotta a felvezetést. Egészen a főhősök gyerekkoráig ment vissza, hogy minél jobban kidolgozza a karaktereket. Csakhogy a karakterek egymáshoz való viszonyulása annyira közömbös volt végig, és annyira gyenge párbeszédek zajlottak le közöttük, hogy egyáltalán nem éreztem azt, hogy ők egy csapatba valók, egy csapatot fognak alkotni. És emiatt ez a másfél óra annyira érdektelen volt, hogy nagyon...

A színészekkel szerintem nem volt gond. Egyszerűen ebből többet nem hozhattak ki. Egyikkel sem volt bajom. Miles Teller szerintem jól tolja. Kate Mara meg nem színészkedik nagyot, de van egy kisugárzása, időnként nagyon zavarba ejtően tud nézni, és baromi jól áll neki a feszülős ruha, bár Jessica Albának még nála is jobban állt...

fantasticfour_1.jpg

Engem egyébként az sem zavart, hogy át lett írva az alapsztori (ugye a már említett mostohatestvéres dolog), akkora fanatikus azért nem vagyok, hogy ezen kiakadjak. (Mondjuk azon még én is kiakadtam, hogy egy 10 perces akcióval elintézték Dr. Doom-ot.) Nekem tényleg a film szerkezetével volt bajom.

Hiába tud jól is rendezni Trank, ha valami olyat csinál, amit neki nem kéne. Ilyenkor eltűnik a tehetség. Ahogy ez a másfél óra is feleslegesen eltűnt az életemből...

A bejegyzés trackback címe:

https://mozgokepdetektivek.blog.hu/api/trackback/id/tr378060620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása